طراحی سایت رایگان

طراحی سایت به صورت کاملا حرفه ای

طراحی سایت رایگان

طراحی سایت به صورت کاملا حرفه ای

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت مشهد قیمت این روزها داشتن وب سایت و سئوی آن برای هر کسب و کاری ضروری است، در حالی که اکثر خریدهای مردم در فضای وب انجام می شود، نداشتن یک وب سایت کاربردی معنایی ندارد، بلکه به دلیل رقابت به تعویق افتاده است. اما این همه ماجرا نیست. اگر وب سایتی با طراحی زیبا و تجربه کاربری عالی دارید، اما کسی از آن اطلاعی ندارد، مثل این است که حتی یک وب سایت ندارید. اینجاست که فعالیت های بازاریابی دیجیتال و سئو وارد عمل می شوند.
سئو چیست؟
باید بگوییم که سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مجموعه ای از فعالیت هایی است که با هدف ارتقای جایگاه وب سایت شما در موتورهای جستجو و کسب رتبه های بالاتر در نتایج جستجو انجام می شود. این کار برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت انجام می شود. در واقع، انجام سئو برای یک وب سایت مانند خرید یک فروشگاه صرفه جویی در یک خیابان شلوغ شهری است.
سئو چیست؟ یک توقف برای کسب و کار آنلاین شما
هنگامی که کلمه ای را در نوار جستجوی گوگل وارد می کنید و دکمه جستجو را کلیک می کنید، با نتایج مواجه می شوید. معمولاً وب سایت هایی را می بینید که در صفحه اول نتایج جستجو قرار دارند و می توانید روی چند سایت اول کلیک کنید. اما اغلب جذابیتی برای صفحات محله در گوگل وجود دارد. بنابراین رتبه سایت در نتایج جستجو موقعیت مهمی را برای سایت ایجاد می کند. اما چگونه این وب سایت ها به بالای جدول رسیدند و بقیه را شکست دادند؟ به طور خلاصه، این سایت ها برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. به زبان ساده، این بدان معناست که آنها اقداماتی انجام داده و اصولی را رعایت کرده اند که باعث شده گوگل بیشتر به این سایت ها توجه کند. کاربران از این سایت ها بسیار راضی هستند. در واقع وب سایت های ذکر شده در گوگل رتبه بهتری نسبت به سایرین دارند.
سئو مجموعه ای از تکنیک هایی است که وب سایت ها باید انجام دهند تا برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل بهینه شوند. این بدان معنی است که محتوای آنها به راحتی قابل شناسایی و انطباق با جستجوهای کاربر است. پیروی از این روش ها همچنین به وب سایت مورد نظر اجازه می دهد تا تجربه بهتر و رضایت بخشی را برای کاربران ایجاد کند. این روش ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم هر چیزی که به یک وب سایت مربوط می شود را شامل می شود. از انتخاب سرور مناسب برای افزایش سرعت سایت گرفته تا ایجاد محتوای جالب و منحصر به فرد برای سایت و همچنین تلاش برای دریافت لینک از سایت های دیگر. اگرچه برخی از این فرآیندها بر کل وب سایت تأثیر می گذارد و باعث بهبود رتبه تمام صفحات وب سایت در گوگل می شود، اما سئوی هر صفحه از وب سایت باید به طور جداگانه انجام شود و برای هر صفحه نتایج متفاوتی خواهد داشت. به عنوان مثال، وب سایت شما ممکن است در صفحه اول نتایج گوگل برای کلمات کلیدی خاص و در صفحات بعدی برای چهار اطلاعات دیگر ظاهر شود. اما برای درک بهتر معنای سئو بهتر است ببینید موتورهای جستجو به خصوص گوگل چگونه کار می کنند.
اکنون که می دانیم سئو چیست، اکنون می توانیم نگاهی به نحوه عملکرد فعالیت های سئو بیندازیم. به طور خلاصه، می توان گفت سئو به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای سایت شما به بهترین وجه برای یک موضوع خاص مناسب است. در نهایت، همه موتورهای جستجو یک هدف دارند: آنها می خواهند بهترین، مرتبط ترین و مفیدترین نتایج را به کاربران خود نشان دهند. کاری که باید انجام دهید تا موتور جستجو محتوای شما را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کند و آن را به کاربران نشان دهد بستگی به الگوریتم موتور جستجوی مورد نظر دارد. در این مقاله بر روی الگوریتم گوگل تمرکز می کنیم.
گوگل چگونه وب سایت ها را رتبه بندی می کند؟
موتورهای جستجوی امروزی کتابخانه هایی هستند که صفحات وب را ذخیره می کنند، نه کتاب های چاپی. هنگامی که یک عبارت را در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) جستجو می کنید، گوگل پایگاه داده آن را جستجو می کند و سعی می کند مرتبط ترین نتایج را برای آن عبارت جستجو نشان دهد. برای این منظور گوگل از برنامه های کامپیوتری به نام الگوریتم استفاده می کند. در واقع، هیچ کس دقیقاً نمی داند این الگوریتم چگونه کار می کند، اما نکاتی در مورد نحوه عملکرد الگوریتم گوگل وجود دارد. به عنوان مثال، گوگل گزارش می دهد که برای ارائه بهترین اطلاعات ممکن به کاربران، الگوریتم جستجوی آنها عوامل مختلفی را بررسی می کند. این عوامل عبارتند از: عبارات جستجو، ارتباط محتوای صفحه با جستجوهای کاربر، کاربردی بودن محتوا، تخصص محتوا، منابع مورد استفاده برای تولید محتوا، مکان، واقعی بودن و غیره. البته وزنی که الگوریتم گوگل برای هر یک از این فاکتورها قائل است برای کلمات مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در مورد عبارات خبری، جدید بودن و واقعی بودن محتوا تأثیر زیادی در رتبه صفحه مورد نظر دارد، اما در مورد محتوای علمی، تازگی تأثیر کمتری دارد، از طرف دیگر تخصص علمی و اعتبار مهمتر است برای گوگل مهم است.
گوگل از روبات‌های خودکار، که به عنوان خزنده‌های وب یا عنکبوت نیز شناخته می‌شوند، برای خزیدن و فهرست‌بندی صفحات وب، فایل‌های PDF، فایل‌های تصویری و غیره استفاده می‌کند. سپس بر اساس جست و جوی کاربر، صفحاتی که برای او مناسب است را انتخاب کرده و با رتبه بندی نمایش می دهد.
الگوریتم های مورد استفاده گوگل (و سایر موتورهای جستجو) بسیار پیچیده هستند. این الگوریتم ها حدود 3600 بار در سال به روز می شوند تا از دستکاری نتایج جلوگیری شود. در واقع، به طور متوسط، الگوریتم ها ده بار در روز تغییر می کنند.
فرصتی برای خزیدن در سایت
قبل از اینکه گوگل بخواهد محتوا را در سایت شما قرار دهد، باید از وجود شما مطلع شود. برای این کار گوگل از روش های مختلفی استفاده می کند اما روش اصلی خزیدن است. در خزیدن، گوگل لینک‌هایی را از مکان‌های مختلف دنبال می‌کند تا به صفحات وب مختلف برسد. تصور کنید که سایت جدید شما لینکی از سایت دیگری که قبلاً توسط گوگل ایندکس شده است دریافت کرده است. در این صورت وقتی جستجوگران گوگل به سایت مورد نظر خود مراجعه می کنند، سایت شما را از طریق این لینک پیدا کرده و نشان می دهند. همچنین با ایندکس کردن صفحه اصلی سایت شما، خزنده های گوگل صفحات دیگر سایت شما را از طریق لینک های داخلی پیدا کرده و نمایش می دهند. موارد زیر برای خزیدن سایت شما گفته می شود.
لینک های داخلی ضعیف: گوگل برای شناسایی صفحات مختلف سایت شما به لینک های داخلی متکی است. اگر برخی از صفحات پیوندهای داخلی از سایر صفحات سایت نداشته باشند، گوگل نمی تواند آنها را پیدا و فهرست بندی کند.
لینک های داخلی بدون فالو: لینک های ایجاد شده در وب سایت شامل دو نوع بدون فالو و بدون فالو هستند. مسیرهای پیوند به خزنده‌های گوگل می‌گویند که پیوند مورد نظر را بخزند، اما لینک‌های بدون دنبال کردن به خزنده‌ها می‌گویند که لینک را نخزند و در صفحه بمانند. در واقع اگر از تگ nofollow در لینک های داخلی سایت خود استفاده کنید، خزنده های گوگل قادر به یافتن صفحات جدید نخواهند بود.
صفحات غیر ایندکس شده: می توانید با قرار دادن برچسبی به نام noindex در هدر یا متا تگ صفحه از ایندکس شدن توسط گوگل جلوگیری کنید. این معمولاً برای صفحات خاصی انجام می شود که نمی خواهید در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند. اگر از چنین صفحاتی به صفحات دیگر سایت لینک داده باشید، خزنده های گوگل نمی توانند این صفحات را پیدا کنند.
صفحات مسدود شده در فایل txt: robot.txt یک فایل متنی است که به گوگل می گوید کدام صفحات را بخزد و کدام صفحات را خزیده نکند. واضح است که گوگل نمی تواند صفحات مسدود شده در این فایل را فهرست کند.
سایت موبایل فرندلی است
بیش از 60 درصد از تمام جستجوها در گوگل با استفاده از دستگاه تلفن همراه انجام می شود. گوگل همیشه سعی می کند بهترین جستجو را برای کاربران ایجاد کند. بنابراین، او وب سایت هایی را ترجیح می دهد که واکنش گرا و سازگار با موبایل باشند. در واقع، وب‌سایت‌هایی که پاسخگو نیستند در جستجوهای موبایلی کاملاً نادیده گرفته می‌شوند.
جمع بندی
در این پست سعی کردیم نگاهی کامل به سئو سایت و رتبه سایت در گوگل داشته باشیم و تقریبا تمام مسائل را به شما بگوییم. در مرحله بعد، اگر مشکلی دارید، آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

  • ۰۱/۰۷/۰۹
  • site design price

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی